נתניהו בדיון במליאה: "לא נשלים עם גילויי אנרכיה"

איתי גדסי No Comments on נתניהו בדיון במליאה: "לא נשלים עם גילויי אנרכיה"

ראש הממשלה נתניהו בדיון במליאה, אותו מחרימים חלק מסיעות הקואליציה: "לא נשלים עם שום גילויי אנרכיה. זה מה שאויבינו רוצים – מעגל נצחי של דם ואש ותמרות עשן"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכנסת מתקיים בשעה זו "דיון 40 חתימות" בנושא הרפורמה במערכת המשפט, אותו דרשו חברי כנסת מהאופוזיציה. בעוצמה יהודית וביהדות התורה מחרימים את הדיון במחאה על אי מילוי דרישותיהם. ביהדות התורה בשל "אי כיבוד ההסכם הקואליציוני סביב התקציב".

בעוצמה יהודית מסרו כי "מדיניות ההכלה של ראש הממשלה ושר הביטחון חייבת להשתנות, ולא ניתן יהיה לנהל מדיניות עצמאית בלי לשתף את השותפות הבכירות שבממשלה".

לדברי גורמים בעוצמה יהודית: "לא יתכן שנשמע על ועידות מדיניות וסיכומים מדיניים בתקשורת, שיחליטו לבד על הסרת איטום בתי מחבלים, ולא ייתכן שיפנו תושבים מאביתר בניגוד להסכמים קואליציוניים ובניגוד למדיניות הימין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בדיון בכנסת: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב – למשפחת יניב מהר ברכה, על הירצחם של הבנים והאחים הָלֶל ויָגֶל. שניהם היו תלמידי ישיבות הסדר, אוהבי העם, אוהבי המדינה, אוהבי הארץ. מלח הארץ. אין דבר יותר נורא להורים מלהתבשר על מות בניהם. הלל ויגל – הנאהבים והנעימים בחייהם וגם במותם לא נפרדו. השם יקום דמם, ואנחנו ננקום דמם.

"וכשאני אומר ׳אנחנו׳, אני מתכוון אך ורק לכוח המגן של מדינת ישראל – צה״ל וזרועות הביטחון. הם יודעים לעשות זאת. הם עושים זאת. הם באים חשבון עם כל מי שמרים ידו עלינו. זו רק שאלה של זמן, לא הרבה זמן, עד שניפרע מן הרוצח של הלל ויגל. דמו בראשו.

"כשמתרחש פשע מחריד כזה, כשמתרחשת זוועה כזאת של רצח של שני נערים נפלאים, אחים, הלב של מי לא נקרע. הדם של מי לא רותח. בשום אופן לא נעבור על כך לסדר היום.

"הממשלה שלנו משנה את הכללים. אנחנו פועלים נגד הטרור בכל האמצעים: סיכול, פעילות מבצעית, ענישה, ועכשיו גם חקיקה: חוק גירוש משפחות מחבלים, וקידום חוק עונש מוות למחבלים – דברים שלא היו עד עכשיו.

"במקביל אנחנו מסדירים יישובים שלא הוסדרו במשך שנים. אנו בונים עוד אלפי בתים, ומוכיחים לאויבינו שהם לא יעקרו אותנו מארצנו. וזאת התשובה שלנו לטרור: להלום בטרוריסטים, להלום במחבלים, ולהעמיק את שורשינו בארצנו.

"אבל שוב – זה התפקיד שלנו, של הממשלה, ושל זרועות הביטחון. עם כל הלהט והיצרים, אין שום מקום לאנרכיה, ולא נשלים עם אנרכיה. לא נקבל מציאות שבה איש הישר בעיניו יעשה: הצתת בתים, שריפת מכוניות, פגיעה בכוונה תחילה בחפים מפשע. זהו בדיוק מה שאויבינו רוצים לראות: אובדן שליטה ומעגל אינסופי של דם ואש ותמרות עשן.

"חברי הכנסת, הקשבתי לאסתי יניב, אימם של הלל ויגל. אסתי ושלום קברו היום את ילדיהם האהובים. אסתי אמרה אתמול, בשיא יגונה, ובאצילות נפש שאין דומה לה: ״אנחנו אוהבים את המדינה, אנחנו אוהבים את הצבא ואנחנו רוצים אחדות״.

"אני יודע שרוב מכריע של אזרחי ישראל חותמים על המילים המרגשות הללו – אנחנו אוהבים את המדינה, אנחנו אוהבים את הצבא, ואנחנו רוצים אחדות.

"חברי הכנסת, אני אומר זאת גם לתומכי הרפורמה וגם למתנגדיה, ובייחוד לכל יושבי הבית הזה. כולנו אוהבים את המדינה. לכולנו יש רק בית אחד, ולכולנו יש רק מדינה אחת. יש דרך אחת להוריד את גובה הלהבות בתוכנו, והדרך הזאת היא לעשות דבר פשוט: להתחיל לדבר. בשביל לדבר צריך להיכנס לחדר אחד ולדבר. אני משוכנע שעם רצון טוב נוכל להגיע גם להסכמות.

"בואו נקשיב לזעקה האמיתית של 'אם הבנים', אסתי יניב, שקוראת לנו מתהומות נפשה להידבר ולהתלכד. בואו נקשיב לה. ברור לי שהדבר אפשרי", סיים נתניהו.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד אמר: "תעצרו את החקיקה המטורפת הזו ונלך לנשיא. אם לא תעצרו – לא תהיה אף דמוקרטיה במזרח התיכון".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "נתניהו, פגעת ביחסים עם ארצות הברית, מצרים וירדן. מכרת את ביטחון המדינה לפוליטיקה. אני קורא לך אדוני רה"מ, הורה ללוין, רוטמן ואנשיך לעצור ולהגיע לנשיא המדינה עוד הערב. עכשיו. אפשר לעשות היסטוריה ולחזק את החברה הישראלית, להימנע מפילוג ופגיעה אנושה בערכי מגילת העצמאות".



0 תגובות